בית שמש: החברה הקבלנית תמשיך לפנות את האשפה ברמב"ש ג

    יוסי אשר No Comments on בית שמש: החברה הקבלנית תמשיך לפנות את האשפה ברמב"ש ג
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הדין לעבודה בירושלים דן אמש בעתירת ועד העובדים של העירייה, להפסקת עבודת החברה הקבלנית המפנה בשבועיים האחרונים את האשפה בשכונה החדשה רמת בית שמש ג'.

    במהלך הדיון השתכנעו השופטים מתשובת באי כח העירייה כי בניגוד לטענות הוועד, אין כל פגיעה בעובדי אגף שפ"ע, וכי שכרם והיקף עבודתם של העובדים לא יפגעו ולו במעט, וכי מטרת העירייה היא לתת לתושבי השכונה החדשה את השירות אליו הם זכאים.

    השתלשלות העניינים כפי שהוצגה בדיון, בתחילת אכלוס שכונת רמב"ש ג' בעת שהתגוררו בה מספר משפחות מצומצם, עדיין יכלה העירייה לפנות את האשפה בכוחות עצמה, אולם כיום שהשכונה מאכלסת כבר 500 משפחות המונות אלפי נפשות (והיד עדיין נטויה באכלוס אלפי יחידות נוספות הנמצאות בשלבי סיום הבניה), אין בכוח העבודה ובציוד העומדים לרשות אגף שפ"ע את היכולת להתמודד כראוי עם היקף העבודה, והדבר בא הן על חשבון תושבי השכונה החדשה, הן על חשבון השכונות הותיקות שתדירות הניקיון ופינוי האשפה פחתה בהם והן על חשבון עובדי שפ"ע שהעמיסו עליהם עבודה כפולה.

    בשל כך העבירה העירייה את פינוי האשפה בשכונת רמב"ש ג לידי חברת טיירו שהיא מפנה כיום את האשפה בשאר שכונות רמת בית שמש, לעומת שכונות בית שמש הותיקה אותם מפנים עובדי אגף שפ"ע.

    בסיום הדיון סוכם, כי בשני לספטמבר ישבו נציגי העירייה עם נציגי הוועד וינסו להגיע להסכמה, כאשר העירייה מצידה תעביר את הנתונים הרלוונטיים לבדיקת כדאיות העסקת חברה קבלנית לעומת העמסת העבודה על עובדי אגף שפ"ע.

    ממונה אגף שפ"ע הרב שמעון גולדברג שנכח בדיון אמר:
    טובת העיר וטובת התושבים עומדים בראש מעיני, למרות שעובדי העירייה לא נפגעו ולא ייפגעו אני מכבד את התביעה של ועד העובדים, אני סבור כי אסור לפגוע בזכויות העובדים, אך יחד עם זאת מתפקידה של העירייה ועובדיה לדאוג ולספק לתושבי העיר בית שמש את השירותים הנדרשים ובאופן הטוב ביותר. גם עובדי התברואה יוצאים נשכרים מהמצב הנוכחי, ובכל מקרה אני מאמין בדרך של הידברות והבנה משותפת, פסק בית הדין שלא נעתר לבקשת ועד העובדים לצו מניעה ומעלה את צרכי התושבים המיידים בראש סדרי העדיפויות מדבר בפני עצמו ואני שמח על כך, בסופו של דבר גם העובדים וגם התושבים צריכים להיות מרוצים, וכך יהיה.

    ראש העיר הרב משה אבוטבול אמר כי הוא מגבה את ההחלטות המקצועיות של הנהלת העירייה ובד בבד הוא מכיר אישית את עובדי אגף שפ"ע המסורים ודואג לטובתם, ההחלטה הזו תסייע לכולם, ובעיקר לתושבי שכונת רמב"ש ג'.



    0 תגובות